Galerija (ZEN)

2025-02-22 Zen meditacija Šakių sporto klube „Ošimas” su klubo auklėtiniais

Zazenas reiškia sėdėti susikaupime. Žodį „Zen” dar galėtume pakeisti lietuviška sąvoka darna, kai nutyla mintys, kai sustabdomas be perstojo vykstantis monologas-randasi darna tarp kūno ir žmogaus dvasinio prado, esybės, jo tikrosios esmės ir būties vienovės suvokimas. Zazen pratybos sustiprina valios jėgą, kūną ir sąmonę. Energija jau nebe švaistoma betikslėms pramogoms, tuštiems plepalams ar ginčams, o nukreipiama siauru galingu spinduliu į vieną tašką (Dan džan ho; Hara centras, (žemiau pilvo du ,trys pirštai), atpalaiduoja nervų sistemą, dingsta vidinė įtampa, o visa organizmo veikla suderinama, įsitvirtina vidinė dvasinė darna. Zazeno pratybos tai atkakli vidinė kova, bandant valdyti sąmonę ir savo prigimtį. Taigi, Zen mokymas buvo pritaikytas ir karo menui. Atsirado savotiškas gyvenimo būda (-Bušido, Kariškasis tao.) Ir tai parodo, kad Zen mokymas nesuvaržytas kokiomis nors taisyklėmis, ir gali pasitarnauti tobulam visuomeninės pareigos atlikimui, kario pareiga gali būti šventa, pagarbi. Taigi, Zazenas Rytų kovos menų pratybose, neatsiejamas, reikšmingas, svarbus ir naudingas.

Sukaupęs savyje džoriki ( kai siekiama išvystyti didelę vidinę jėgą ar stiprybę), žmogus nuramina savo sąmonės „sūkurius”, nustoja būti savo aistrų vergu, nepriklauso nuo aplinkinių. Gali veikti visiškai laisvai ir darniai.

Zen dharmos mokytojas Vytautas Smirnovas. (Myo Ju)

2024-09-15 Zen atsiskyrimas su Zen Meistre Won Bo Sunim. Vilnius

Žodį zen galėtume pakeisti lietuviška sąvoka darna, kai nutyla mintys, kai sustabdomas be perstojo vykstantis vidinis monologas- randasi darna, darna tarp kūno ir žmogaus dvasinio prado, esybės, jo tikrosios esmės- būties vienovės suvokimas. Zen yra tik būdas, priemonė pratybų rūšis ir juo gali naudotis bet kurios religijos išpažintojas. Tai nesavanaudiškas atsivėrimas būčiai, tarnavimas gėriui,atsidavimas kitiems.Tad turime visų pirmiausiai sustiprėti patys , kad galėtume padėti kitiems . Akimirka Kauno Zen centre – Kam No Sa (2024 m. liepos mėn.)

Atsisveikinimas su Bo Haeng Sunimu.

Won Bo:

Bo Haeng Sunim dažnai kalbėjo apie mirtį – jam tai buvo įdomi tema. Jo gilus gyvenimo laivyno supratimas įkvėpė jį sunkiai praktikuotis, niekada negalvoti apie poilsį ar praleisti nors mažą dalį praktikos.
Vieną kartą, kai jis vėl kalbėjo su manimi apie mirtį, juokaudamas pasakė, kad po jo mirties turėčiau padaryti monospektaklį apie jo gyvenimą. Jis netgi paaiškino kelias technines detales, tokias kaip žaibas. Bet manau, kad teatre ir realiame gyvenime nebuvo geresnio aktoriaus nei Bo Haeng Sunim. Jis puikiai atliko savo vaidmenį iki pat paskutinės akimirkos .
Bo Haeng Sunim gimė 1961 metais Lietuvoje. 1989 m. pradėjo praktikuotis Kvan Um mokykloje. 1991 m. iš Seung Sahn Zen magistro studento Do Am Sunim gavo 5 potvarkius.
Jis pirmą kartą susitiko su Seungh Sahn Zen magistru 1991 metais Seugn San Zen magistro kelionės į Lietuvą metu. Aktyviai dalyvavo kuriant pirmuosius Zen centrus Kaune ir Vilniuje.
1999 m. gruodį jis išvyko į Pietų Korėją tapti vienuoliu. 2001 m. jis tapo novicijų vienuoliu su Dae Bong Sunim kaip Unsa Sunim, 2003 m. gavo Sami potvarkius Chogye ordine. 2005 m. jis gavo Bikkhu prielaidas.
Jis tikrai vertino buvimą Kwan Um mokyklos Zen ir Jogye Order dalimi ir jam pavyko sujungti šių dviejų tipų mokymus, kad padėtų kitiems.
Jis buvo vienuolis, kuris praktiką taikė aukščiau visko, per 20 savo vienuolinio gyvenimo metų niekada nepraleido trijų mėnesių kyolche, iš viso sėdėjo 40 kiolchų.
Bo Haeng Sunim labai aktyviai skleidė budizmą Lietuvoje . Jis parašė 2 knygas – paskutinė knyga „Nabi arba gyvenimo teatras“ išleista 2021 metais. Pirmasis jo- „Laiškai iš Drakono kalnų“ išleistas 2010 metais, buvo toks populiarus, kad perspausdintas 3 kartus, 2018 metais pripažinta geriausia lietuvių autoriaus dvasine knyga.
Išleidus šią knygą, Bo Haeng Sunim keliavo po Lietuvą mokydamas skirtinguose miestuose, jo pastangų dėka buvo sukurtos kelios naujos Zen grupės. Vedė viešas paskaitas universitetuose ir bibliotekose, taip pat reguliariai lankėsi Lietuvos kalėjimuose, kur mokė kalinius meditacijos ir kitų dvasinių praktikų.
2011-aisiais su aktore, režisiere Egle Mikulionyte inscenizavo monospektaklį „Auksinė šventykla“ (pagal Yukio Mishimos auksinę šventyklą), kuriame atliko pagrindinį vaidmenį. Spektaklis įvairiose Lietuvos vietose rodytas daugiau nei 20 kartų, buvo itin populiarus, kiekvienas spektaklis perpildė žmonių, o bilietų visada trūko.
2016 metais Bo Haeng Sunim inscenizavo ir atliko savo improvizacijų vakarą „Laiškai iš vienuolyno“ (pagal jo autobiografinę knygą „Laiškai iš drakono kalnų“), kurį labai gerai priėmė publika. Jis padarė daugiau nei 15 tokių meditacinių vakarų.
Bo Haeng Sunim buvo pagrindinis korėjietiškos kultūros Lietuvoje propaguotojas, vienas garsiausių jo projektų – 2012 metais pakvietęs Pansori dainininką (Park In Hee) atstovauti šiam unikaliam korėjietiškam paveldui Lietuvoje. Jis taip pat surengė keletą Sol Chong Kunsunim kaligrafijų parodų didžiausiuose Lietuvos miestuose.
Beveik kiekvieną pavasarį ar rudenį Bo Haeng Sunim organizavo 3 dienų skandavimo retritus- kido. Iš viso suorganizuota apie 16 kido įvairiose Lietuvos vietose nuo 2011 iki 2019 m., prisijungė daug Lietuvos žmonių.
Jis buvo įkvėpimas begalei žmonių sekti budistinę praktiką. Taip pat juo žavėjosi ir mylėjo daugybė žmonių, kurie buvo iš skirtingų religinių fonų.
Viso gero, Bo Haeng Sunim!
Iki pasimatymo kitame Gyvenimo teatre!

2021.07.28-2021.07.31 d. Vasaros ZEN atsiskyrimas su Zen Meistru Joeng Hye (Andrzej Piotrowski).


2019-10-15 dieną sulaukėme svečio  Bo Haeng Sunim (Kęstutis Marčiulynas), sporto klube „Ošimas”. Išklausėme jo pasisakymus, paskaitą  ir gyvenimo patirtį.

   

 

 

2011 spalio 16 d. Šakių ZEN centro atidarymas

 

Pirmasis viešas susitikimas su Zen vienuoliu iš Korėjos, Bo Haeng Sunim Šakiuose 2009m.


Susitikimas su vienuoliu iš Korėjos Bo Haeng Sunim. 2006m. Kaunas